2008. október 26., vasárnap

Atlantic: újragondolva

Az új címlap

A Népszabadság honlapja után (lásd hozzá Pollner kritikáját) az Atlantic Monthly is megújult. Nem csak online, de offline is. Az 1857-ben Bostonban alapított folyóirat olyan szerzőkkel büszkélkedhet, mint Ralph Waldo Emerson, Mark Twain, Emily Dickinson, Martin Luther King. A 151 évfolyammal, 1.791 számmal, és 400.000 előfizetővel bíró ojság főszerkesztője, James Bennet, az új számba ígérte a részleteket az új arculatról. A „Think. Again.” szlogen nem csak a designra vonatkozott; a lap pontosabban akarja pozícionálni magát: azoknak szól akik jobb kérdéseket és jobb válaszokat akarnak, a „bátor gondolkodók millióinak, akik minket olvasnak online és off.”

Belülről


Az új arculat és az ahhoz tartozó gerillamarketing mintegy 1.500.000 dollárjába került a lapnak. Az új kampány honlapján videókat láthatunk arról, hogy olyan újragondolt kérdéseket tesznek fel a járókelőknek a lap munkatársai, mint például: „Igaz, hogy a Google hülyévé tesz?”, „Miért hazudnak az elnökök?”, „Melyik vallás fog nyerni?”, „Kié lesz a következő ötleted?”, „Rosszat tesznek neked a jó könyvek?”, stb. Michael Bierut, a megbízást elnyerő Pentagram design vállalkozás vezetője, a Yale tanára nyerte el az új arculat elkészítésére szóló megbízást. A Pentagram blogján megnézhetjük a műhelyforgácsokat is. Ki-ki döntse el, hogy melyik tervet hozta volna ki nyertesnek. (Nálam a nyertes nyert.)

Az első szám, 1857

Nincsenek megjegyzések: